fbpx
Darmowa wysyłka
Już od zamówienia za 500zł netto
Gwarancja satysfakcji
Dostajesz to, czego potrzebujesz
Free shipping
Order from 150eu netto
Satisfaction guarantee
You get what you need
Kostenloser Versand
Bestellung von 150eu netto
Zufriedenheitsgarantie
Sie bekommen, was Sie brauchen
Livraison gratuite
L'ordonnance de 150eu netto
Garantie de satisfaction
Vous obtenez ce dont vous avez besoin
Envío gratis
Pedido de 150eu netto
Garantía de satisfacción
Usted consigue lo que quiere

Jak przygotować plik

Jak przygotować projekty do druku?

Pamiętaj:

Wydrukowane materiały nie zawsze będą wyglądały jak na monitorze Twojego komputera – jest to wynik odmiennej kalibracji samego monitora jak i odmiennych przestrzeni barw obowiązujących w monitorach RGB oraz w druku CMYK, Pantone, systemy wewnętrzne.

Poniższe parametry i specyfikacje dla nadruków / grawerów są wskazówkami dla agencji reklamowych lub grafików opracowujących projekty. Jeśli nie dysponujesz wskazanymi poniżej danymi lub nie jesteś w stanie przygotować projektu, prosimy o wysłanie posiadanych materiałów. Zarówno na podstawie danych fachowych, jak i zamówień nieprofesjonalnych przygotowywany jest projekt. W cenie każdego gadżetu reklamowego z nadrukiem wliczony jest projekt oraz maksymalnie jedna jego poprawka. Kolejne ewentualne prace nad projektem oraz zmiany w koncepcji układu graficznego będą podlegały dodatkowej opłacie. (opłata uzależniona od czasu poświęconego prze grafika: 60 min. pracy grafika = 80zł/netto). Projekty graficzne dla wydruków (poligrafia) należy wykupić osobno w naszym sklepie.

Co to jest PDF?

PDF (Portable Document Format) to format najlepiej przystosowany do wymiany prac na odległość. Pozwala uzyskać minimalną objętość, a postscriptowy charakter zapobiega zamianie obiektów wektorowych na mapy bitowe. Jednym słowem PDF to połączenie wygody przy przesyłaniu i najwyższej jakości. Dodatkową zaletą tego standardu jest to, że możemy sprawdzić wygląd naszej za pomocą darmowego programu AcrobatReader dostępnego na stronie firmy Adobe – www.adobe.com.

Zasady tworzenia plików PDF

  1. Plik PDF zapisuj zawsze w wersji 1.4 czyli zgodnej z Acrobat 5.0.
  2. Ustaw zmianę rozdzielczości Bitmap na 300dpi dla obrazów kolorowych i w odcieniach szarości i 600dpi dla obrazów czarno-białych. (W przypadku gdy w pracy znajdują się obrazy zawierające drobny tekst zamieniony na bitmapę, uzasadnione jest zwiększenie rozdzielczości do 900dpi.)
  3. Ustaw kompresję bitmap na JPG w najwyższej możliwej jakości
  4. Wszelkie fonty i obrysy zamień na krzywe.
  5. W ustawieniach kolorów zaznacz reprezentacje barw CMYK, dołącz profil ICC oraz wybierz „Kompozyt”
  6. Jeśli nie jesteś pewien co do pozostałych ustawień wybierz zestaw ustawień „dla publikacji” lub „do druku” i pozostaw nieznane ci ustawienia jako domyślne.

Nadruk sublimacyjny

Smycze reklamowe:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF) lub zwymiarowany plik w formie rastrowej w palecie kolorów CMYK
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,1 mm lub 0,35 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 0,85 mm lub 1,4 mm przy negatywie

Kubki reklamowe:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF) lub zwymiarowany plik w formie rastrowej w palecie kolorów CMYK
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,076 mm lub 0,2 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 0,8 mm lub 1,3 mm przy negatywie

Parasole, podkładki pod mysz:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF) lub zwymiarowany plik w formie rastrowej w palecie kolorów CMYK
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,15 mm lub 0,5 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 1,2 mm lub 2,5mm przy negatywie

Sitodruk

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość lini 0,2 mm lub 0,4 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 1 mm

Druk cyfrowy

Dla gadżetów reklamowych:

– kolor opisany modelem CMYK
– format 1:1
– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF) lub mapa bitowa (800 dpi)
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,076 mm lub 0,15 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 0,5 mm

Dla wydruków:

– wytyczne podano w opisie dla każdego z produktów w sklepie

Grawerowanie laserem

Skóra:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,25 mm lub 0,35 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 1 mm

Metal:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,076 mm lub 0,15 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 0,5 mm

Drewno:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,2 mm lub 0,35 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 1 mm

Szkło:

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– minimalna szerokość linii 0,2 mm lub 0,45 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 1,5 mm

Tampodruk

– plik dostarczony w formacie wektorowym (PDF) lub mapa bitowa jednokolorowa (1 bit, 1000 dpi)
– format 1:1
– fonty zamienione na krzywe
– kolorystyka niestandardowa definiowana wg. wzornika PANTONE dla papierów powlekanych (C)
– minimalna szerokość linii 0,076 mm lub 0,15 mm przy negatywie
– minimalna wysokość fontu 0,5 mm